POZYCJONOWANIE - FART_budowa stron www, pozycjonowanie

Przejdź do treści

Menu główne:

 Pozycjonowanie:
(SEO – Search Engine Positioning) to szereg działań mających na celu umieścić stronę internetową pośród pierwszych wyników wyświetlanych przez wyszukiwarki dla określonych fraz. Pozycjonowanie to najskuteczniejsza i najtańsza forma reklamy w internecie. Usługa polega na umieszczeniu strony www Twojej firmy na samej górze wyników wyszukiwania w Google. Aktualne badania pokazują, że ponad 53% wszystkich wejść na strony www następuje z wyszukiwarki internetowej. Po wpisaniu słów kluczowych opisujących produkt lub usługę klienci trafiają bezpośrednio na Twoją ofertę. Aż 93% ankietowanych wskazało odwiedziny z wyszukiwarki, jako najbardziej rentowną i skuteczną formę reklamy w internecie.

Dla kogo jest pozycjonowanie ?
Pozycjonowanie strony przeznaczone jest dla każdej firmy posiadającej własną stronę internetową. W każdej branży można skorzystać z pozycjonowania od rozpowszechnienia własnej marki przez usługę po każdy produkt jaki dana firma posiada we własnym asortymencie. Z formy reklamy jaką jest pozycjonowanie może skorzystać każdy nawet przedsiębiorca nie posiadając zbyt wielkiego budżetu. W przypadku ograniczonych środków na kampanię reklamową można wybrać frazy, które będą miały niższą konkurencyjność, a za tym idzie też niższa cena.


 Korzyści z pozycjonowania:

- wzrost popularności strony i liczby odwiedzin
-
szansa dotarcia do dużej ilości potencjalnych klientów zainteresowanych produktem
- stosunkowo niewielkie koszty kampanii w przypadku innych form reklamy
- duży zasięg, ze względu na rosnącą ilość użytkowników sieci oraz  popularność wyszukiwarek internetowych
- możliwość konkurencji z innymi serwisami
- rosnąca wiarygodność firmy. Sama obecność w Internecie oraz łatwość odnalezienia danej strony znacznie podnoszą wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów.

 Pozycjonowanie w mapach Google

Pozycjonowanie w mapach gogle to bez wątpienia najbardziej korzystna metoda pozycjonowania dla firm które kierują swoją ofertę do odbiorców w poszczególnych regionach geograficznych. Dzięki dobremu pozycjonowaniu w mapkach twoja strona w krótkim czasie wyświetli się na czołowych pozycjach w lokalnych wynikach wyszukiwania. Metoda ta najlepiej sprawdza się przy tak zwanych regionalnych zapytaniach, np. „usługa + miejscowość”. Jeśli więc prowadzimy zakład fryzjerski w Krakowie, a klient zainteresowany usługami fryzjerskimi wpisze w wyszukiwarkę frazę „fryzjer Kraków” to dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu w mapkach trafi właśnie na naszą stronę. Z przyczyn oczywistych, naszą ofertę kierujemy do tych z Państwa którzy prowadzą działalność ukierunkowaną regionalnie. Nie ma znaczenia to jakiego rodzaju usługę lub produkt oferuje Państwa firma. Dobre pozycjonowanie w mapach gogle, z pewnością przyciągnie na stronę internetową Twojej firmy szerokie rzesze klientów z twojego regionu, zainteresowanych twoim produktem lub usługą. Ten rodzaj pozycjonowania możemy śmiało polecić również dużym firmom o zasięgu ogólnopolskim lub nawet między krajowym, które posiadają swoje mniejsze, regionalne oddziały bądź filie. Główną zaletą tego typu pozycjonowania jest to że jest ono zorientowane na dany region. Dzięki temu jest to metoda szybsza, a zarazem skuteczniejsza, gdyż kieruje ona na twoją stronę tylko tych klientów zainteresowanych twoją usługą, którzy szukają jej w regionie gdzie ją oferujesz. W praktyce wygląda to tak że wpisując w wyszukiwarkę np.” reklamy Piła” zazwyczaj ponad wynikami wyszukiwania, wyświetlana jest mapa z wyszczególnionymi firmami, które oferują swoje usługi w pobliżu pożądanej lokalizacji. Wśród internautów, owa mapa często budzi zainteresowanie kiedy szukamy czegoś w danym punkcie miasta - dzielnicy wtedy te wyniki wyszukiwania są skierowane do odpowiedniej grupy interesantów, co w praktyce oznacza większe prawdopodobieństwo, że klient przyjdzie właśnie do nas.

Jak długo muszę czekać, zanim moja strona pojawi się w pierwszej 10-tce wyników wyszukiwania w Google ?
To zależy od aktualnie zajmowanej pozycji, oraz od konkurencji - stron www, które obecnie są na czołowych pozycjach w wyszukiwarce. Czas ten wynosi od tygodnia do kilku miesięcy.
Czy moja strona zajmie pierwszą pozycję w Google przez cały czas obowiązywania umowy o pozycjonowanie
?
Takiej gwarancji dać nie możemy, ale dokładamy wszelkich starań aby znalazła się w przedziale 1-10 wyników.
Co się dzieje ze stroną po zaprzestaniu pozycjonowania ?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytane. Na niektóre mniej konkurencyjne frazy - strona bedzie dalej widoczna w google, na frazy bardziej konkurencyjne - strona może spaść na dalsze pozycje w wyszukiwarce.
Na ile słów kluczowych można pozycjonować stronę ?
Ilość słów kluczowych powiązana jest z treścią witryny. Im większa strona, tym więcej słów kluczowych można dla niej ustalić. Najważniejsze, aby na stronie www były informacje odpowiadające wpisywanym przez internautów słowom kluczowym. Inaczej mówiąc, nie można pozycjonować strony na hasło kluczowe nie związane z tematyką strony.

Dlaczego efekty pozycjonowania nie są natychmiastowe ?
Najlepsze miejsca w wyszukiwarkach zajmują strony www, którym dotarcie tam zajęło wiele miesięcy i dużo pracy. Strony te stale muszą pracować, żeby utrzymać wysokie pozycje. Same wyszukiwarki również słabo oceniają nowe witryny. Najlepszy sposób to rozłożone w czasie zdobywanie pozycji, ponieważ wyniki zdobywane długofalowo są najtrwalsze.

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego